Trieda Včielok
Učiteľky triedy VČIELOK
- Mgr. Miriama Kaščáková, triedna učiteľka
- Mgr. Zdenka Majerníková, učiteľka
V triede VČIELOK sa snažíme rozvíjať komplexnosť detskej osobnosti. Máme za to, že všestranný rozvoj, zážitkové učenie a vytváranie pozitívnych emócií rozvíja jedinečnosť každého dieťaťa. Hrou a v hre dokáže dieťa prezentovať samého seba (vlastné ja), cielenými edukačnými aktivitami napomáhame k dosahovaniu týchto cieľov.
Zameranie triedy ( deti vo veku 4 – 5 rokov )
· Detí v tejto triede si postupne zdokonaľujú schopností a zručností zamerané na rozvoj jemnej a hrubej motoriky, grafomotoriky, zrakovej a sluchovej percepcie, logického uvažovania, sluchového vnímania, predmatematických predstáv, reči, pamäte, pozornosti, sústredenia, časopriestorovej a pravoľavej orientácie a taktiež na podporu samostatnosti, sebaobsluhy a na schopnosť spolupráce s ostatnými,
· rozvoj emočnej a sociálnej inteligencie u detí,
· rozvoj pohybových zručností, ponúkať rozmanité pohybové aktivity,
· rozvoj predčitateľskej gramotnosti,
· rozvoj predmatematickej gramotnosti,
· rozvoj kritického myslenia a sebahodnotenia,
· podpora zdravého životného štýlu,
· upevňovanie základných pravidiel správania sa
Pracujeme tak, aby sme u detí rozvíjali:
- schopnosť byť citovo, prakticky aj sociálne samostatný,
- schopnosť žiť v skupine rovesníkov, uplatniť sa medzi nimi, komunikovať a spolupracovať s nimi,
- schopnosť orientovať sa v okolitom prostredí,
- rozvoj reči a jazyka, gramatická správnosť reči,
- rostatočná slovná zásoba a bezproblémová komunikácia,
- schopnosť správne držať ceruzku a viesť zámerne jej stopu,
- schopnosť sluchovej a zrakovej analýzy a syntézy – schopnosť zvládať základné myšlienkové operácie
- schopnosť riešiť jednoduché problémy
- prijať úlohu, postupovať podľa pokynov a vyvinúť voľné úsili
Cieľom učiteliek triedy:
- vytvárať radostné a pohodové prostredie so vzájomným rešpektovaním a toleranciou,
- individuálny prístup k deťom podľa ich možností, záujmov a potrieb.
- poznávať okolitý svet a vytvárať základy pre zodpovedný postoj k životnému prostrediu, objavovať nové poznatky ( napr. prechádzky do okolia MŠ )
- rozvíjať schopnosť komunikácie, spolupráce, empatie a samostatného rozhodovania