Usilovné včielky
Triedna učiteľka: Mgr. Miriama Kaščáková
Učiteľka: Bc. Erika Tabaková
Vekové zloženie detí: 4 - 6 rokov
Počet detí: 17
Včielková trieda sa nachádza na poschodí a tvorí ju 10 chlapcov a 7 dievčat. Do „Včielkovej triedy“ chodia deti, ktoré chcú veľa vedieť a s radosťou poznávajú všetko okolo seba. Trieda podporuje ich prirodzenú zvedavosť, rozvoj poznávacích schopností a prípravu na školu hravou formou. Vedia, že ak budú usilovní, stanú sa z nich šikovní školáci a múdri ľudia. Najväčší dôraz kladieme na kvalitnú prípravu predškolákov tvorivými vzdelávacími aktivitami a činnosťami. Trieda je vybavená IKT a množstvom pomôcok usporiadaných efektívne v hracích kútikoch.
V triede VČIELOK sa snažíme rozvíjať komplexnosť detskej osobnosti. Máme za to, že všestranný rozvoj, zážitkové učenie a vytváranie pozitívnych emócií rozvíja jedinečnosť každého dieťaťa. Hrou a v hre dokáže dieťa prezentovať samého seba (vlastné ja), cielenými edukačnými aktivitami napomáhame k dosahovaniu týchto cieľov.
Zameranie triedy ( deti vo veku 4 – 5 rokov )
· Detí v tejto triede si postupne zdokonaľujú schopností a zručností zamerané na rozvoj jemnej a hrubej motoriky, grafomotoriky, zrakovej a sluchovej percepcie, logického uvažovania, sluchového vnímania, predmatematických predstáv, reči, pamäte, pozornosti, sústredenia, časopriestorovej a pravoľavej orientácie a taktiež na podporu samostatnosti, sebaobsluhy a na schopnosť spolupráce s ostatnými,
· rozvoj emočnej a sociálnej inteligencie u detí,
· rozvoj pohybových zručností, ponúkať rozmanité pohybové aktivity,
· rozvoj predčitateľskej gramotnosti,
· rozvoj predmatematickej gramotnosti,
· rozvoj kritického myslenia a sebahodnotenia,
· podpora zdravého životného štýlu,
· upevňovanie základných pravidiel správania sa
Pracujeme tak, aby sme u detí rozvíjali:
- schopnosť byť citovo, prakticky aj sociálne samostatný,
- schopnosť žiť v skupine rovesníkov, uplatniť sa medzi nimi, komunikovať a spolupracovať s nimi,
- schopnosť orientovať sa v okolitom prostredí,
- rozvoj reči a jazyka, gramatická správnosť reči,
- rostatočná slovná zásoba a bezproblémová komunikácia,
- schopnosť správne držať ceruzku a viesť zámerne jej stopu,
- schopnosť sluchovej a zrakovej analýzy a syntézy – schopnosť zvládať základné myšlienkové operácie
- schopnosť riešiť jednoduché problémy
- prijať úlohu, postupovať podľa pokynov a vyvinúť voľné úsili
Cieľom učiteliek triedy:
- vytvárať radostné a pohodové prostredie so vzájomným rešpektovaním a toleranciou,
- individuálny prístup k deťom podľa ich možností, záujmov a potrieb.
- poznávať okolitý svet a vytvárať základy pre zodpovedný postoj k životnému prostrediu, objavovať nové poznatky ( napr. prechádzky do okolia MŠ )
- rozvíjať schopnosť komunikácie, spolupráce, empatie a samostatného rozhodovania