Učiteľky triedy MOTÝLIKOV

  • Martina Tatárová, triedna učiteľka 
  • Mgr. Zdenka Majerníková, riaditeľka MŠ

 

V triede MOTÝLIKOV sa snažíme rozvíjať komplexnosť detskej osobnosti. Máme za to, že všestranný rozvoj, zážitkové učenie a vytváranie pozitívnych emócií rozvíja jedinečnosť každého dieťaťa. Hrou a v hre dokáže dieťa prezentovať samého seba (vlastné ja), cielenými edukačnými aktivitami napomáhame k dosahovaniu týchto cieľov.

Zameranie triedy ( deti vo veku 4 – 6 rokov )

·  Cieľavedomé pripravovanie predškolských detí na vstup do ZŠ, zdokonaľovanie schopností   a zručností potrebných pre úspešné zvládnutie školských požiadaviek, jedná sa o činnosti zamerané na rozvoj jemnej a hrubej motoriky, grafomotoriky, zrakovej a sluchovej percepcie, logického uvažovania, sluchového vnímania, predmatematických predstáv, reči, pamäte, pozornosti, sústredenia, časopriestorovej a pravoľavej orientácie a taktiež na podporu samostatnosti, sebaobsluhy a na schopnosť spolupráce s ostatnými,

·  rozvoj emočnej a sociálnej inteligencie u detí,

·  rozvoj pohybových zručností, ponúkať rozmanité pohybové aktivity,

·  rozvoj predčitateľskej  gramotnosti,

·  rozvoj predmatematickej gramotnosti,

·  rozvoj kritického myslenia a sebahodnotenia, 

·  podpora zdravého životného štýlu,

·  upevňovanie základných pravidiel správania sa

Pracujeme tak, aby sme u detí rozvíjali:

  • schopnosť byť citovo, prakticky aj sociálne samostatný,
  • schopnosť žiť v skupine rovesníkov, uplatniť sa medzi nimi, komunikovať a spolupracovať s nimi,
  • schopnosť orientovať sa v okolitom prostredí,
  • rozvoj reči a jazyka, gramatická správnosť reči,
  • rostatočná slovná zásoba a bezproblémová komunikácia,
  • schopnosť správne držať ceruzku a viesť zámerne jej stopu,
  • schopnosť sluchovej a zrakovej analýzy a syntézy – schopnosť zvládať základné myšlienkové operácie
  • schopnosť riešiť jednoduché problémy
  • prijať úlohu, postupovať podľa pokynov a vyvinúť voľné úsili

 

Cieľom učiteliek triedy:

  • vytvárať radostné a pohodové prostredie so vzájomným rešpektovaním a toleranciou,
  • individuálny prístup k deťom podľa ich možností, záujmov a potrieb.
  • poznávať okolitý svet a vytvárať základy pre zodpovedný postoj k životnému prostrediu, objavovať nové poznatky ( napr. prechádzky do okolia MŠ )
  • rozvíjať schopnosť komunikácie, spolupráce, empatie a samostatného rozhodovania,
  • u predškolských detí sa navyše zamerať na vytvorenie základných kľúčových kompetencií prispievajúcich k bezproblémovému vstupu detí do školy.